Wat zijn de webdesign trends voor 2016?

Hoe zien websites er vandaag de dag uit? Waar moet ik op letten? Waar liggen mijn kansen? We beginnen het jaar graag goed door je inzicht te geven in de laatste ontwikkelingen op het gebied van webdesign. Net als vorig jaar zet Bakker Ontwerp de belangrijkste webdesign trends voor je op een rijtje:


Minder is méér

veel-ruimte
De tijd dat we zoveel mogelijk opties/acties en bedrijfsonderdelen in één (openings-) scherm plaatsten ligt achter ons. Minder is méér tegenwoordig. Beeldvullende foto’s/afbeeldingen zorgen voor maximale beleving en teksten lijken steeds meer op kleine “quotes” die slechts spaarzaam worden toegepast.


2 Material Design

material-design

Er is sprake van een subtiele verandering in het veelgebruikte (en geroemde) Flat Design. Onder aanvoering van o.a. Google en Microsoft blijft het gebruik van eenvoudige (basic) vormen en kleurrijke illustraties in populariteit toenemen. Maar nu wel voorzien van subtiele schaduweffecten die (in tegenstelling tot het pure Flat Design) enige vorm van diepte suggereren.


3 De Videoheader

videoheader

Creëer extra dynamiek met een videoheader, of nog beter; een fullscreen-videoheader! Bekijk voor een live-voorbeeld ons webproject voor Random Solutions (de videoheader is alleen zichtbaar op desktop).


4 Grid Based Webdesign

grid-based-webdesign

Bouwen als een blokkendoos met strakke vakken/blokken. In het voorbeeld hierboven zie je de variant zonder marges, waarbij de vakken strak tegen elkaar geplaatst zijn. Veel kleine blokken, enkele grote vakken of misschien een combinatie van beide? The choice is yours.


5 Mix verschillende fonts

typografie-mix
Durf te combineren met verschillende fonts! (Bijna) alles mag en kan. Wissel hierbij ook klein en (extreem) groot met elkaar af voor een spannend en eigentijds effect.

Erwin BakkerWat zijn de webdesign trends voor 2016?

Gerelateerde berichten

branding identiteit

Branding Villa Néstor Gran Canaria

De nieuw te openen Bed & Breakfast Villa Néstor bevindt zich in het historische centrum van Ingenio op Gran Canaria. De gevel van het karakteristieke pand uit begin vorige eeuw hebben we als basis gebruikt voor het nieuwe logo.