Bekijk case C-clus organisatieadvies

  • Het was fijn samenwerken met Bakker Ontwerp voor de restyling van het logo en de nieuwe website van C-clus. Duidelijke communicatie, kennis van zaken, vlot reageren op vragen en enorm kundig. We zijn zeer tevreden met het resultaat. Het logo, de huisstijl en de website zijn fris, duidelijk en compact; precies wat we voor ogen hadden.

    Thea Postma (C-clus) en Karin Postma (Karin Postma communicatie en advies)

Maatwerk iconen

maatwerk iconen

ontwerp visitekaartje

C-clus organisatieadvies

De filosofie van C-clus is dat kwaliteitsmanagement regelmatig aandacht verdient. De C van C-clus staat dan ook voor cyclisch. In de cyclus van de opwaartse spiraal bereikt een organisatie namelijk een steeds hoger kwaliteitsniveau. C-clus biedt daarbij graag de helpende hand met organisatieadvies. Dit wordt gedaan door af te stemmen op ontwikkelingen en kwaliteitsaspecten binnen organisaties en bedrijfsprocessen.

Visuele identiteit

Bij de ontwikkeling van de nieuwe visuele identiteit voor C-clus, hebben we vanuit Karin en Thea de volgende (kern)waarden meegekregen: “verbinding, opwaartse spiraal en continue cyclische verbetering.” Deze waarden hebben we binnen het nieuwe beeldmerk op een visuele manier tot uiting gebracht en doorgevoerd in elementen als het visitekaartje en de nieuwe website.

Vertaling naar het web

Aansluitend op deze nieuwe visuele identiteit hebben we de vertaalslag gemaakt naar het web. De nieuwe website maakt gebruik van dezelfde grafische elementen, waarbij we als toevoeging maatwerk (navigatie-)iconen hebben geïmplementeerd.

Fotografie

De fotografie is verzorgd door onze partner Martina Ketelaar.

Bekijk website
Erwin BakkerBekijk case C-clus organisatieadvies
Lees verder

Bekijk case PureLabels

  • Ik vind het ontzettend knap hoe Bakker Ontwerp mijn missie en visie snel heeft vertaald in een website die precies bij mij past. Erwin is enorm creatief en perfectionistisch en gaat voor het beste resultaat. Daarnaast is de communicatie en samenwerking erg prettig en helder. Zoek je een webdesigner die je verwachtingen overtreft, dan kan ik je Bakker Ontwerp van harte aanbevelen!

    Petra Eringa, PureLabels

PureLabels

Wil jij een verschil maken met je relatiegeschenken? De duurzame en hippe gifts van PureLabels zijn met liefde gemaakt en met zorg gekozen. Elk cadeau heeft zijn eigen mooie verhaal en draagt bij aan een betere wereld. De relatiegeschenken van PureLabels verminderen de plastic afvalberg, dragen bij aan een beter leven voor mensen in de armste gebieden of zijn gemaakt in sociale werkplaatsen in Nederland. Bij PureLabels vind je altijd een bijzonder cadeau voor alle speciale momenten in het jaar!

Een frisse, professionele én sfeervolle webshop

Voor PureLabels ontwikkelden we een cadeaushop voor duurzame (relatie-) geschenken. Uitgangspunten en steekwoorden hierbij waren “persoonlijk, hip en eigentijds, maatwerk functionaliteiten, gemakkelijk en effectief beheer, offertesysteem, heldere structuur en customizable producten”.

Om dit te bereiken hebben we gebruikgemaakt van een uitgekiende beeldenselectie, een moderne vlakvulling, een fris en herkenbaar kleurenpatroon en grafische elementen. Alle extra functionaliteiten, zoals een maatwerk offertesysteem, hebben we naadloos en in dezelfde stijl geïmplementeerd. Bekijk hieronder het resultaat:

Bekijk website
Erwin BakkerBekijk case PureLabels
Lees verder

Bekijk case Stichting Bevordering Verkeersveiligheid

  • Al bij het eerste gesprek voelde ik aan dat Erwin onze ideeën voor onze nieuwe website zou begrijpen en kon aanvullen met eigen ideeën. En inderdaad; de maatwerk iconen zijn geweldig! Daarnaast vind ik een goed en prettig contact erg belangrijk en ook daarmee zit je bij Erwin goed. Wij zijn erg blij met onze frisse, overzichtelijke informatievoorziening en de samenwerking met Bakker Ontwerp! Want ook nu onze site klaar is en online staat, kunnen we nog steeds met onze vragen bij Bakker Ontwerp terecht.

    Jelly Helmer, Stichting SBV

Maatwerk iconen

ontwerp maatwerk infographics

Stichting Bevordering Verkeerseducatie

De Stichting Bevordering Verkeerseducatie (SBV) is in 1993 opgericht en heeft tot doel de verkeersveiligheid in Noord-Nederland te vergroten door verkeersonderwijs aan alle weggebruikers in alle leeftijdscategorieën te bevorderen en te verzorgen. Dit doen zij in opdracht van de verkeersafdelingen van de (noordelijke) gemeenten en provincies. De uitvoering van de educatie verricht SBV in samenwerking met rijschoolhouders en -verenigingen, scholen en vele andere maatschappelijk betrokken organisaties.

Toegankelijk, helder en snel

Het nieuwe online platform voor Stichting Bevordering Verkeerseducatie (SBV) heeft als doel om bezoekers van alle leeftijden snel wegwijs te maken binnen het aanbod en de activiteiten van de stichting. Om dit te bereiken hebben we visuele banners ontwikkeld die de rode draad vormen binnen de pagina-opbouw. Dit hebben we gecombineerd met maatwerk infographics die (onder meer) in het navigatiemenu zijn verwerkt.

De snelheid van dit nieuwe platform uit zich onder meer in een Google PageSpeed Insights score van gemiddeld 93 / 99 (mobiel / desktop) en een Google Lighthouse performance score van 100.

Bekijk website
Gerard OuendagBekijk case Stichting Bevordering Verkeersveiligheid
Lees verder

Bekijk case Oogmode Cocon

  • Wat ben ik blij dat we met Erwin in gesprek zijn gegaan voor het ontwerpen van onze nieuwe huisstijl en website. Het contact verliep van het begin af aan prettig en constructief. Bakker Ontwerp heeft onze wensen heel mooi vertaald naar een informatief, helder, stijlvol en visueel aantrekkelijk geheel.

    Antoinet Clemens, marketing Oogmode Cocon

folder ontwerp

folder ontwerp

Gevelreclame ontwerp

ontwerp offertemap

Oogmode Cocon

Wie beter kijkt ziet meer

Oogmode Cocon, sinds 1975 een begrip als het gaat om optiek, verhuist binnenkort naar de nieuwe locatie op de Wirdumerdijk 33. Deze locatie onderging het afgelopen jaar een totale metamorfose en wordt voor Cocon ingericht als modern optiekbedrijf. Klaar voor de toekomst.

 

Wat bij binnenkomst als eerste opvalt, zijn de hoge plafonds en het daglicht dat door de grote ramen naar binnen valt. De inrichting is helemaal op maat gemaakt: modern met industriële elementen, zachte kleuren en veel planten. Centraal staat een grote, betegelde service-bar. Blikvanger achterin de zaak, is een wand van drie levensgrote gevels: een ‘winkelstraat’ in de winkel. De deuren geven toegang tot de oogmeetruimtes.

 

Zo is optimaal gebruik gemaakt van de unieke mogelijkheden van het nieuwe pand. Een bijzondere winkel die kwaliteit en beleving uitstraalt.

Visuele identiteit

Aansluitend op de veranderingen binnen Oogmode Cocon hebben we als eerste het logo een subtiele upgrade gegeven. Vanuit daar hebben we de visuele identiteit verder uitgebreid met iconen, grafische elementen en een grid waarin de letter C uit het nieuwe logo centraal staat. Met een knipoog naar de vintage visuskaarten (gebruikt voor oogmetingen) sluit de nieuwe stijl naadloos aan op zowel de hoogwaardige oogzorg als de hippe monturen en het eigentijdse / industriële pand.

Van huisstijl naar gevelreclame

De visuele identiteit hebben we doorvertaald naar visitekaartjes, briefpapier, enveloppen, folders, posters, offertemappen en andere huisstijl-elementen. Daarnaast hebben we, aansluitend hierop, de gevelreclame vormgegeven.

Web

De visuele opzet van de nieuw door ons ontwikkelde website is eigentijds en straalt professionaliteit uit. Daarnaast zorgen de mouse-over animaties, iconen en heldere navigatie voor een optimale gebruikservaring op ieder apparaat.

Bekijk website
Erwin BakkerBekijk case Oogmode Cocon
Lees verder

Bekijk case Via Wim

  • Erwin heeft voor mij een eigentijdse en frisse website gemaakt. Zijn passie en mooie manier van vormgeven vallen bij al mijn klanten erg in de smaak. Bakker Ontwerp maakt echt het verschil, kortom een aanrader voor iedereen.

    Wim Haringsma, Via Wim

ontwerp visuele identiteit

Via Wim

De wereld van verzuim en inzetbaarheid wordt door veranderende wetgeving steeds ondoorzichtiger voor werkgevers. Het is daarom cruciaal dat je vanaf dag 1 de juiste stappen zet. Jouw werknemers zijn belangrijk en iedere dag oneigenlijk verzuim is zó ongelofelijk zonde. Via Wim weet namelijk dat verzuim heel veel geld kan kosten, maar weet ook hoeveel geld er bespaard kan worden met een goed beleid. Daar ligt dus de toegevoegde waarde van Via Wim.

Persoonlijk en dynamisch

De nieuwe WordPress website die we voor Wim hebben ontwikkeld is een visuele vertaling van zijn energie, persoonlijkheid en professionaliteit. Met de conceptuele fotografie van onze partner Martina Ketelaar als basis hebben we een herkenbaar beeld neergezet, waarbij de ruime en strakke (deels overlappende) vlakverdeling voor extra dynamiek zorgt. De maatwerk iconen versterken de gebruikservaring en verbeteren de navigatie.

Bekijk website
Erwin BakkerBekijk case Via Wim
Lees verder

Bekijk case Tapp

  • Als je écht eens een websitebouwer wilt hebben die je volledig vrij kunt laten in opmaak, invulling en ideeën, dan moet je voor Bakker Ontwerp kiezen. Alle voorstellen zijn in één keer raak. Een genot om mee te werken.

    Niels Postma, Tapp

ontwerp visuele identiteit tapp

Tapp

Connect the unconnected

Tapp verbindt mensen met merken door innovatieve NFC chips te verwerken in producten zonder connectiviteit, zoals papier – van verpakkingen tot direct mail campagnes. Door een simpele aanraking van een smartphone stap je in een unieke interactieve, digitale dimensie. Hiermee worden producten intelligent gemaakt en creëert Tapp als eerste bedrijf in Nederland, the Internet of Everything.

Visuele identiteit

In de visuele identiteit van Tapp staat verbinding en onderscheidend vermogen centraal. Hierbij hebben we de dubbele “p” met elkaar verbonden en zorgt de felle huisstijlkleur voor herkenbaarheid en dynamiek.

Website

De nieuwe visuele identiteit hebben we online uitgebreid met infographics, iconen en andere grafische elementen. De diensten, de informatievoorziening en de projecten van Tapp zijn op een heldere manier gepresenteerd, waarbij we extra focus hebben gelegd op de mobiele gebruikservaring. Aan de hand van (onder meer) slimme uitschuif-tabs blijft de informatie compact en overzichtelijk.

Fotografie

De webfotografie hebben we (deels) in eigen beheer verzorgd.

Bekijk website
Erwin BakkerBekijk case Tapp
Lees verder

Bekijk case Jeanne Korevaar

  • In de wielersport is het belangrijk dat je elkaar aanvoelt. Dat je elkaar in de finale blindelings weet te vinden als de prijzen verdeeld worden. Chemie moet er zijn. Dat was er zeker ook toen ik het idee had om wielersupporters beter op de hoogte te gaan houden via een nieuwe website. Bakker Ontwerp vertaalde mijn idee naar een mooi concept, met gevoel voor details, en voerde dat uit. Inmiddels is de website live en heb ik er veel lovende feedback op gehad; van mensen om me heen, fans en collega-wielrenners.

    Jeanne Korevaar

ontwerp visuele identiteit

Jeanne Korevaar

“Wielrennen is mijn leven, al van kinds af aan. Met de wind op kop trainen door ‘mijn’ Zuid-Hollandse polderlandschap, langs de vertrouwde molens van de Alblasserwaard. En in de wedstrijden vlammen in Vlaanderen, Toscane, Limburg en andere plaatsen waar een startschot wordt gelost. Omdat het zo fraai is, neem ik jou graag mee in mijn leven. Mijn koersleven. Zo nu en dan meld ik me op de koersradio, hier op deze website.”

Website & visuele identiteit

Voor wielertalent Jeanne Korevaar hebben we een nieuw online platform ontwikkeld, waarin onder meer ruimte is voor een blog, fotoreportages en een dynamische agenda. De visuele identiteit hebben we aangevuld met compacte iconen / illustraties die als een rode draad door de navigatie lopen. Op de homepage hebben we aan de hand van een maatwerk lay-out een koppeling gemaakt met Instagram en Twitter.

Bekijk website
Erwin BakkerBekijk case Jeanne Korevaar
Lees verder

Bekijk case Skin Control

Skin Control

Skin Control uit Enter is gespecialiseerd in natuurlijke huidverjonging en anti-aging, welke staat voor kwaliteit, ontspanning en resultaat waarin u en uw wensen centraal staan. Om de mooiste resultaten te behalen, maakt Skin Control gebruik van de professionele producten van IMAGE Skincare; een effectieve productlijn voor verbetering van uw huid. Alle behandelingen worden volledig op uw huid afgestemd. Skin Control neemt uitgebreid de tijd om mensen te laten stralen!

Fris en eigentijds

Voor Skin Control hebben we de nieuwe WordPress website ontworpen en ontwikkeld. In lijn met de nieuwe huisstijl ligt de nadruk op het gebruik van natuurlijke en hoogwaardige producten in combinatie met een hoge mate van professionaliteit. Door de afwijkende vlakverdeling en de toepassing van witmarges hebben we een moderne en herkenbare online identiteit gecreëerd.

Grafisch maatwerk

Speciaal voor deze website hebben we subtiele iconen / infographics ontwikkeld.

Bekijk website
Erwin BakkerBekijk case Skin Control
Lees verder

Bekijk case Fredes afscheid & uitvaart

  • Bakker Ontwerp heeft voor Fredes afscheid & uitvaart een zeer passende website en huisstijl ontworpen. Door tijd te nemen voor de kennismaking met de persoon achter Fredes afscheid & uitvaart en zich in het de uitvaartbranche te verdiepen weet Bakker Ontwerp precies de juiste snaar te raken met zijn creatieve ontwerpen. Daarnaast is de samenwerking heel plezierig, worden afspraken nagekomen en deadlines gehaald.

    Frederique Broeze

grafisch ontwerp huisstijl

Fredes afscheid & uitvaart

Een overlijden van een dierbare is een zeer ingrijpende gebeurtenis. Er komt van alles op u af. Emoties, maar ook praktische zaken. Fredes afscheid & uitvaart kan u hierin bijstaan.

Visuele identiteit

Voor Fredes afscheid & uitvaart hebben we de visuele identiteit ontwikkeld en deze vervolgens vertaald naar de website en alle huisstijl-elementen. Door gebruik te maken van een vast kleurenpalet en terugkerende grafische elementen hebben we een herkenbaar beeld neergezet.

Website

De nieuwe website heeft een herkenbare, sfeervolle en professionele uitstraling gekregen die past bij het vakgebied en de filosofie van Fredes afscheid & uitvaart. Door (onder meer) gebruik te maken van slimme navigatie, uitschuif-tabs en maatwerk iconen ontstaat een heldere, gebruiksvriendelijke navigatie. Zowel op desktop als op mobiel.

Fotografie

De portretfotografie is verzorgd door onze partner Martina Ketelaar.

Bekijk website
Erwin BakkerBekijk case Fredes afscheid & uitvaart
Lees verder

Bekijk case Diesel Rubbing

Web & grafische vormgeving

Diesel Rubbing

Het merk Diesel Rubbing staat voor kracht en vernieuwing op de markt. Diesel Rubbing is ontstaan vanuit de visie om betere rubberboten en ribs op de markt te zetten dan we tot nog toe hebben gezien. De boten worden gemaakt van Europese materialen, zoals VALMEX (Duits) en ORCA (Frans).

Professioneel, stoer en authentiek

Na het uiteenzetten van een nieuwe visuele stijl aan de hand van de brochure en de visitekaartjes hebben we de doorvertaling gemaakt naar het web. Met de fotografie als basis (verzorgd door onze partner Martina Ketelaar) hebben we een stoere en authentieke beleving neergezet. De door ons ontwikkelde (dun omlijnde) infographics hebben we gecombineerd met massieve elementen en een ruime opzet.

Bekijk website
Erwin BakkerBekijk case Diesel Rubbing
Lees verder