In ons vorige artikel, Online marketing tips deel 1, hebben we je geholpen om onder andere inzicht te krijgen in diverse aspecten van zoekmachine optimalisatie (SEO).
We gaan dit keer dieper in op het implementeren van Social Media:
Tip 4: Social media, wel of niet implementeren?
De keuze om wel of geen social media te implementeren hangt vooral samen met je doelgroep. Is deze wel te bereiken via social media of zijn andere methodes effectiever? Echt succes hebben met social media kost vaak veel tijd. Is dit binnen je organisatie goed in te vullen en (niet onbelangrijk) heb je daar de juiste mensen voor?
Heb je geen verregaande ambities met social media en vind je het vooral leuk om af en toe iets te delen met je achterban? Dan kun je prima kiezen voor de basis implementatie.
Tip 5: Social media implementatie, de basics
Heb je een bedrijfspagina op Facebook of LinkedIn en verstuur je regelmatig tweets? Zorg dan voor “social media buttons” op je website die linken naar de betreffende pagina’s. Dergelijke knoppen plaats je in de meeste gevallen bij je contactgegevens. Combineer deze knoppen bijvoorbeeld met “follow-us-buttons” die je op specifieke pagina’s laat terugkomen. Zorg er daarnaast voor dat je pagina’s en berichten op een eenvoudige manier te delen zijn door gebruik te maken van “share-buttons”.
Tip 6: Social media implementatie en je ranking
Zoals bekend kan het gebruik van social media positief bijdragen aan je ranking. Zo wordt je pagina in de ogen van Google belangrijker als er bijvoorbeeld veel over getwitterd wordt (backlinks). Ook het aantal followers in diverse social media zorgt voor meer autoriteit binnen de zoekmachines.
Wil je in de meer weten? Neem dan gerust contact met ons op!